lördag 6 mars 2010

Handarbeta lottar ut härligheter!


Handarbeta har gjort om sin blogg och visst lockar det lite extra att besöka den när de bjussar på så här bra bloggcandy... Även om de har jättemycket annat skoj att titta på också ;)

Jag har kommit igång med scrappandet lite mer igen känns det som, och har ett par sidor som väntar på fotografering. Riktigt roligt!

Extra kul är att dottern, 2½ år gammal, också vill vara med. Hon älskar att klistra, och börjar med att välja ut foton, det blir nästan alltid två. Och sen går hon igenom den 8x8-paperpack jag köpte på Panduros rea åt henne. När hon bestämt vilket papper hon vill använda klistrar hon dubbelhäftande tejp i hörnen på fotografierna. Det brukar hamna väldigt bra, även om det oftast finns små kanter som får klippas bort och klistras fast igen. Sen sätter hon fast bilderna och klistrar på filtblommor/klistermärken/rubons (med hjälp)/paljetter/akryldroppar. Det är jättekul att se hur bestämd hon är med vad hon vill använda och var hon vill sätta dem. Jag har en regel: inget klistrande på ansikten eller överkropp. Det blir liksom inte så mycket kvar att titta på då. Men roligt har hon!

3 kommentarer:

Julia sa...

oh kan du inte komma till mässan/maran här i Avesta 24 april?

Julia sa...

haha så gulligt! kan man inte få se något hon gjort?
saknar dig!
kram

Aina sa...

Det är klart att jag ska komma till Avesta-mässan! Men tack för att du sa till mig Julia, annars hade jag missat det. Nu har jag anmält mig till min första pysselträff. Spännande!