onsdag 27 april 2011

So pretty - bidrag till Scrappiz cybercrop

Det är inte ofta jag scrappar monokromatiskt, det vill säga med nyanser av en enda färg. På Scrappiz körde de en cybercrop under påsken som jag hade tänkt vara med på. Nu blev det bara ett bidrag (och jag skylller på magsjukan - igen), detta:
På bilden syns min lillasyster och texten är en liten haikuhyllning till henne:
"Stark, vacker och envis. Som snödroppen om våren, så är min syster."
Allt bling är en Prima kristallswirl från deras "e-line". Den är inte jättestor i paketet, men snipp snipp snipp med saxen och vips har den fått ett helt annat utseende. Det blev en massa bling för lite pengar: en lång swirl under kortet, en liten vid blommorna uppe i hörnet och så en kristall i varje blommas mitt. Enhetligt och smidigt. Dessutom blir det mindre "samm-samma" om man (som jag) köpt flera av samma blingswirls.
Jag gillar verkligen hur rosbandet ser ut på fotot, men tyvärr blir det lite platt fall när jag sätter in sidan i albumet. De fina "rosorna" trycks ihop till oigenkännlighet. Dang! Jag har en del rosband kvar, och jag tycker verkligen om dem. Fast jag kommer nog att använda dem på saker som inte ska in i plastfickor. Återstår att se vad det kan bli...

Inga kommentarer: